TATRA PHOENIX v provedení agrotahač je postavená na osvědčeném tatrováckém podvozku, která k pohybu v těch nejtěžších terénních podmínkách využívá výkonné, úsporné, a přitom k životnímu prostředí šetrné, motory PACCAR MX plnící přísné emisní limity.
Unikátní konstrukce podvozku nevyžaduje dodatečnou montáž pomocného rámu pro uchycení koreb, montáž jiných nástaveb je jednoduchá bez použití kompenzačních montážních dílů. Nezávislé zavěšení náprav se vzduchovým odpružením umožňuje zvýšit rychlost přepravy a tím i celkovou přepravní kapacitu. Pro jistý a bezpečný pohyb v terénu je vozidlo vybaveno uzávěrkami všech osových i mezinápravového diferenciálu. S připojitelným pohonem přední nápravy využíváte všech výhod plněpohonného vozidla kdykoliv, kdy to okolní podmínky vyžadují, při jízdě na silnicích či zpevněných komunikacích jízda bez pohonu předních kol umožní zefektivnit provoz vozidla. Vzduchová soustava na podvozku je nyní nově řízena pomocí elektronického managementu, který optimalizuje spotřebu vzduchu a provoz kompresoru a přispívá tak ke snížení spotřeby paliva.

  • Homologace kategorie T
  • Rychlost přepravy – maximální rychlost přepravy 69 km/h
  • Nízké provozní náklady – úsporné motory PACCAR MX ve spojení s manuální , automatizovanou převodovkou ZF nebo plně automatickou převodovku ALLISON
  • Šetrnost k půdě – možnost vybavení vozidel centrálním dohušťováním a flotačními pneumatikami k docílení nízkého měrného tlaku na půdu

 

Technický popis Agrotahač 6×6

MOTOR
Typ Paccar MX, EURO 5, Počet válců 6, Vrtání/zdvih 130/162 mm, Objem 12,9 litrů o výkonu 265 , 300 a 340 kW, Úprava výfukových plynů systémem SCR

PŘEVODOVKA
manuální ZF 16S 2530, 16stupňová,
Na přání: automatizovaná ZF 16AS 2630 AS Tronic, 16stupňová, obě převodovky jsou vybaveny jednokotoučovou suchou spojka ZF Sachs o průměru 430 mm
Allison 4500, automatická, 6stupňová s hydrodynamickým měničem, který je součástí automatické převodovky Allison
Na přání: integrovaný retardér ke všem převodovkám

PŘÍDAVNÁ PŘEVODOVKA
TATRA 2.30 TRK, dvoustupňová, řaditelná za klidu nebo jednostupňová se stálým převodovým poměrem

POMOCNÉ POHONY
Možnosti:

  • z motoru
  • z převodovky
  • z přídavné převodovky

 
Počet a provedení pomocných pohonů závisí na konfiguraci motoru, převodovky a případném použití retardéru.

Molelová řada TATRA PHOENIX využívá moderní, výkonné a úsporné motory PACCAR MX. Podle legislativních požadavků dodáváme s motory v emisních specifikacích Euro 5 a Euro 6. Více o motorech zde.
S vozidly TATRA PHOENIX máte nyní širší výběr převodovek. S výkonnými a úspornými motory PACCAR skvěle spolupracují převodovky renomovaných značek ZF a Allison. Manuální převodovky společnosti ZF jsou zastoupeny řadou EcoSplit – pro řadu vozidel TATRA PHOENIX výhradně 16-ti stupňovými. Pro všechny, kdo dávají přednost jednoduššímu ovládání vozidla, je k dispozici 16stupňová automatizovaná převodovka AsTronic, která je vhodná do všech provozů, kde dochází ke střídání řidičů za volantem vozidla. Pomáhá snižovat např. spotřebu paliva a chrání spojku i samotný motor před poškozením vlivem chyb řidičů. Zákazníci, kteří vyžadují nepřerušený přenos točivého momentu do celého hnacího traktu, mohou využít 6- a 7stupňových automatických převodovek Allison, u kterých je klasická spojka nahrazena hydrodynamickým měničem.
Kabina modelu TATRA PHOENIX , dodávaná automobilkou DAF TRUCKS, poskytuje více prostoru, pohodlí i bezpečnosti. Pracoviště řidiče je pohodlné jak díky komfortním sedadlům, tak díky celkovému uspořádání ovládacích prvků.
 

 

  • Vysoká nosnost – maximální technická přípustná hmotnost soupravy až 75 000 Kg
  • Komfort řidiče – vzduchové odpružení podvozku, komfortní a prostorná kabina
  • Ekologie – úsporné a výkonné motory PACCAR MX, které splňují přísné emisní normy

ZADNÍ NÁPRAVY
Poháněné, s výkyvnými polonápravami, kolové redukce, mezinápravový diferenciál, osové diferenciály, pérování vzduchovými vlnovcovými pružinami v kombinaci s vinutými pružinami, stabilizátor prostřední nápravy Na přání: řiditelná poslední náprava s elektrohydraulickým systémem ovládání do rychlosti 40 km/h

ŘÍZENÍ
Levostranné, monoblok řízení

BRZDY
Čtyři na sobě nezávislé oddělené systémy:

  • provozní
  • nouzová
  • parkovací
  • motorový
  • na přání kompresní brzda MX Engine Brake

KOLA
Pneumatiky přední náprava: 445/65 R22,5, zadní nápravy: 445/65 R22,5
Disky přední náprava 22.5, × 14.00, zadní nápravy 22.5 × 14.00
Doporučujeme pneumatiky: přední náprava: 500/60 R22,, zadní nápravy. 600/50 R22,5
Disky přední náprava: 15.00 × 22,5, zadní nápravy: 20.00 × 22,5,
Na přání: automatické centrální huštění kol – systém CTIS
 
ZPĚT